HapiPożyczki na raty
Inauguracja sezonu świątecznych zakupów nadchodzi wielkimi krokami. Amerykański Black Friday, czyli ostatni piątek listopada to początek zakupowego szaleństwa i czas wielkich wyprzedaży. Już ponad połowa konsumentów deklaruje, że w tym roku skorzysta z czarnopiątkowych promocji. Eksperci hapipożyczek przestrzegają przed sprzedażowymi pułapkam...

To musisz wiedzieć przed Black Friday

2020 M11 23

Inauguracja sezonu świątecznych zakupów nadchodzi wielkimi krokami. Amerykański Black Friday, czyli ostatni piątek listopada to początek zakupowego szaleństwa i czas wielkich wyprzedaży. Już ponad połowa konsumentów deklaruje, że w tym roku skorzysta z czarnopiątkowych promocji. Eksperci hapipożyczek przestrzegają przed sprzedażowymi pułapkami.

Międzynarodowe święto wyprzedaży, czyli Black Friday obchodzimy w tym roku 27 listopada. Atrakcyjne oferty czekają na łowców promocji zarówno w dużych sieciach sprzedażowych, jak i w lokalnych sklepikach. Ceny produktów spadają wówczas średnio o 40-50 proc. Nic więc dziwnego, że – jak wynika z badania Deloitte - 53 proc. konsumentów planuje skorzystać z okazji i zrobić zakupy świątecznych prezentów już prawie na miesiąc przed Bożym Narodzeniem.

Warto jednak zastanowić się, czy promocje z okazji Czarnego Piątku są tak dobre, jakbyśmy sobie tego życzyli. W 2017 roku The Guardian poinformował, że grupa brytyjskich konsumentów przeprowadziła dochodzenie, z którego wynikało, że ponad połowa „przecenionych” produktów kosztuje tyle samo lub nawet mniej zarówno przed, jak i po Black Friday.

Podnoszenie cen przed Black Friday przez sprzedawców jest bardzo popularną praktyką. Podczas wyprzedaży produkty można kupić w tych samych cenach co zwykle, chociaż sprzedawca pokazuje, że zostały one przecenione o 50 proc. Drugą pułapką Czarnego Piątku są też impulsywne zakupy, czyli kupowanie rzeczy tylko dlatego, że są w promocji. Zdarza się, że „wielkie okazje” kończą zupełnie niepotrzebne na dnie szafy lub szuflady.

Na co konsumenci powinni uważać 27 listopada? Przede wszystkim na nieprzemyślane decyzje podjęte pod wpływem emocji. Informacje o wielkich promocjach zaczynają się pojawiać z dużym wyprzedzeniem, dlatego warto jeszcze przed wyprzedażami sprawdzić cenę przedmiotu, który chcemy kupić i upewnić się, że mamy do czynienia z faktyczną przeceną. Kluczowe jest także zastanowienie się czy potrzebujemy np. nowego smartfona i czy nasz budżet nam na to pozwala.

Podczas Black Friday czy też jego internetowego odpowiednika, czyli Cyber Monday, przypadającego w tym roku na 30 listopada należy też uważać na on-linowych naciągaczy. Zdarza się, że część internetowych sklepów powstaje wyłącznie na tą okazję i zamówione towary nigdy nie są wysyłane. Przed zakupami w nowym, nieznanym miejscu warto zweryfikować jego wiarygodność. Należy zacząć od zakładki „Kontakt”, w której powinna być podana pełna nazwa firmy, adres oraz NIP i REGON. Brak tych danych to bez wątpienia niepokojący sygnał. Wiarygodny sklep internetowy ma też certyfikat SSL, czyli zieloną kłódkę na pasku adresu strony www z informacją, że połączenie jest bezpieczne. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewniają także bramki płatności oraz pozytywne opinie w serwisach agregujących i w social mediach.

Należy jednak pamiętać, że podczas Czarnego Piątku nie zmieniają się przepisy chroniące konsumentów. Dokonując zakupów on-line możemy zwrócić produkty w ciągu 14 dni. W sklepach stacjonarnych sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, ponieważ zasady zwrotu zależą od sprzedawcy, dlatego najlepiej zapytać o nie jeszcze przed zakupem towaru.

Co ciekawe, istnieje kilka wersji dotyczących genezy Black Friday. Część osób wierzy, że jest to związane z dużym spadkiem cen na giełdzie w 1969 roku, który zmusił sprzedawców do wprowadzenia dużych rabatów. Inna historia mówi o ogromnych kolejkach i fali zamieszek spowodowanych dużymi promocjami, która miała miejsce w Filadelfii w 1966 roku. W Polsce tradycja Czarnego Piątku zadomowiła się dopiero kilka lat temu, ale gorączka zakupów budzi podobne emocje jak w Stanach ponad 50 lat temu.

Chętnie pomożemy Tobie w otrzymaniu pożyczki i odpowiemy na pytania
Pracujemy
Poniedziałek - Piątek:
od 08:00 do 16:00
Zadzwoń
Obsługa klienta
IPF Polska Sp. z o. o.
Inflancka 4A
00-189 Warszawa
Pożyczka Długoterminowa
Informacje dotyczące Pożyczkodawcy:
Pożyczkodawcą jest IPF Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4A, 00-189 Warszawa, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000333174 NIP: 7010191956, REGON: 141948913, o kapitale zakładowym 20.550.000,00 zł. IPF Polska sp. z o.o. prowadzi działalność w oparciu o przepisy polskiego prawa określone w szczególności w Kodeksie cywilnym oraz Ustawie o kredycie konsumenckim. Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej konsumenta. Ostateczne warunki oferty pożyczki uzależnione są od poziomu i stopnia wiarygodności kredytowej konsumenta.
Dane osobowe:
Administratorem danych osobowych jest IPF Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4A, 00-189 Warszawa (KRS: 0000333174). Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania przez niego danych osobowych, w szczególności dotyczące praw, osób których dane dotyczą w związku z przedmiotowym przetwarzaniem, zamieszczone zostały w Polityce Prywatności, która dostępna jest na stronie internetowej Administratora www.hapipozyczki.pl/polityka-prywatnosci.
Z Administratorem można skontaktować się poprzez: adres e-mail - bok@hapipozyczki.pl; telefonicznie pod numerem - 22 263 09 55 (koszt połączenia według taryfy operatora); lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych: Aleksandrę Banach, z którym można skontaktować się poprzez: (1) adres e-mail - privacy@ipfpolska.pl lub privacy_pl@ipfdigital.com; bądź (2) pisemnie na adres siedziby Administratora (z adnotacją „IOD”)."
Rozstrzyganie sporów:
Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a IPF Polska sp. z o.o., jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Dodatkowe informacje:
Zgodnie z wymogami firmy Google Inc. informujemy, że minimalny okres na jaki udzielane są oferty produktowe hapipożyczki wynosi 6 miesiące a maksymalny 36 miesiące. Maksymalne RRSO (Roczna Rzeczywista Stopa Oprocentowania) hapipożyczki wynosi 219,36%. Infolinia: 22 263 09 55 (opłata za połączenie według taryfy operatora). Adres email: bok@hapipozyczki.pl Wszelkie prawa do zawartości strony Internetowej zastrzeżone dla IPF Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-189) przy ul. Inflanckiej 4A, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000333174, NIP 7010191956, REGON 141948913, o kapitale zakładowym w wysokości 20.550.000,00 zł.