HapiPożyczki na raty
Przed wybuchem pandemii praca zdalna była wykonywana przez niewielką liczbę osób w Polsce. Wraz z zagrożeniem SARS-CoV-2 ta sytuacja jednak się zmieniła. Kolejne fale pandemii sprawiają, że taka forma pracy staje się powoli codziennością. W jaki sposób urządzić gabinet, żeby zapewnić sobie najwyższy komfort pracy?Pandemia zmusiła wiele przeds...

Pracujesz zdalnie? Pomyśl, jak urządzić idealny gabinet

2022 M02 11

Przed wybuchem pandemii praca zdalna była wykonywana przez niewielką liczbę osób w Polsce. Wraz z zagrożeniem SARS-CoV-2 ta sytuacja jednak się zmieniła. Kolejne fale pandemii sprawiają, że taka forma pracy staje się powoli codziennością. W jaki sposób urządzić gabinet, żeby zapewnić sobie najwyższy komfort pracy?

Pandemia zmusiła wiele przedsiębiorstw do zmiany organizacji pracy i wysyłania pracowników na pracę zdalną. Oczywiście nie wszędzie było to możliwe, jednak tam, gdzie taka forma była dopuszczalna, według raportu Konfederacji Lewiatan w pewnym momencie online pracowało nawet 3 mln Polaków. To 20% zatrudnionych w Polsce. Trudno jednak wykonywać pracę z domu, jeśli nie przygotuje się odpowiedniego miejsca, które zastąpi tradycyjne biuro. Najlepiej, jeśli będzie to gabinet. 

Gdy jest problem z miejscem

Zanim przejdziemy do urządzania gabinetu, trzeba rozpatrzyć jeszcze inny wariant home office. Niestety, nie każdy pracownik ma na tyle duży dom czy mieszkanie, żeby przeznaczyć na zdalną pracę oddzielne pomieszczenie. Co zatem zrobić, gdy nie ma takich warunków? 

W takiej sytuacji trzeba wydzielić kąt do pracy w przestrzeni, która jest dostępna. Obowiązki można wykonywać na przykład z salonu. Trzeba jednak oddzielić takie stanowisko pracy od pozostałej przestrzeni. Najlepiej postawić biurko z dala od telewizora i kanapy, ale blisko okna. Domowe biuro można także usytuować w sypialni. Panujący tam spokój może być idealny do wykonywania pracy zdalnej. 

Jeszcze inne rozwiązanie to domowe biuro w kuchni. Można wykorzystać do tego kuchenny stół, ale pod warunkiem, że w ciągu dnia nikt inny nie będzie z niego korzystać. Mniej wygodnym rozwiązaniem będzie home office w przedpokoju. Jeśli jednak nie ma innej przestrzeni do dyspozycji, można wykonywać zawodowe obowiązki również tam. Mały stolik i wygodne krzesło powinny zapewnić pewien komfort. 

Wielkość budżetu ma znaczenie

Kierując pracownika do wykonywania pracy zdalnej, pracodawca zwykle zapewnia mu odpowiednie narzędzia do wykonywania zawodowych obowiązków takie jak laptop, smartfon czy odpowiednie oprogramowanie, a czasem dokłada się do rachunku za Internet. Niestety, nie zawsze można oczekiwać, że pracodawca sfinansuje urządzenie i wyposażenie domowego biura w pełni. W tym przypadku pracownik jest zdany na siebie.

– Najłatwiej sfinansować wyposażenie domowego biura z oszczędności. Niestety, wielu Polaków nie ma żadnej poduszki finansowej. Z raportu Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce wynika nawet, że ponad 49% Polaków jest przekonanych, że nie odłoży żadnych pieniędzy w bieżącym roku. Jeśli jednak już oszczędzamy, to przeważnie na wypoczynek lub remont – zwraca uwagę ekspert hapipożyczki Joanna Izdebska Sales & Marketing Director, IPF Polska Sp. z o.o. – Jak zatem zebrać odpowiedni budżet, aby urządzić komfortowy i wygodny gabinet do pracy zdalnej? Warto wziąć pod uwagę sfinansowanie takich wydatków pożyczką długoterminową od hapipożyczki. W ten sposób można pożyczyć nawet 15 000 zł na 36 miesięcy. Dzięki długiemu okresowi spłaty da się maksymalnie zredukować miesięczne obciążenie domowego budżetu – podkreśla ekspert hapipożyczki Joanna Izdebska.

Funkcjonalny gabinet, czyli jaki?

Jeśli dysponuje się odpowiednim budżetem, można przygotować w domu naprawdę funkcjonalny gabinet. Co kryje się za tym określeniem? To w rzeczywistości różne aspekty, które łącznie wpływają na komfort fizyczny i psychiczny pracującego w takiej przestrzeni człowieka. Funkcjonalny gabinet musi być ergonomiczny i przyjemny, ponieważ pracownik będzie tam spędzał wiele godzin dziennie.

Kluczowe znaczenie dla komfortu pracy ma światło. Nie trzeba nikogo przekonywać, że miejsce pracy musi być bardzo dobrze oświetlone. Najlepiej na człowieka wpływa światło dzienne – poprawia koncentrację i dodaje energii. Warto zatem ustawić biurko blisko okna i siadać do niego przodem. Ważne jest także oświetlenie górne – musi zostać dobrane do wielkości pomieszczenia, a barwa światła powinna być neutralna lub zimna. W porach, gdy światło naturalne jest niedostępne, powinien zostać zapewniony dostęp do lampki na biurku, która dobrze doświetli miejsce pracy i nie wpłynie negatywnie na wzrok.

Ważnym wyposażeniem gabinetu jest oczywiście biurko, które powinno być dostosowane do wzrostu pracownika (np. przy wzroście 176 cm wysokość powinna wynosić ok. 75-76 cm). Biurko może mieć regulowaną wysokość – wtedy można okresowo pracować przy nim na stojąco. Blat nie powinien być zbyt mały, ponieważ musi pomieścić laptop, drukarkę i inne niezbędne do pracy rzeczy. Do tego przyda się krzesło lub fotel z regulacją wysokości i kąta nachylenia. Oparcie musi dawać podparcie odcinkowi lędźwiowemu i piersiowemu kręgosłupa. Konieczne są także podłokietniki.

Jeśli praca wymaga drukowania wielu dokumentów lub posługiwania się nimi w formie papierowej, trzeba zorganizować miejsce do ich przechowywania. Najlepszym rozwiązaniem będzie szafa na dokumenty z zamknięciem. Mniej ważne dokumenty mogą znaleźć się na otwartych półkach w segregatorach. Jeśli praca wymaga telekonferencji, trzeba również zadbać o odpowiednie tło. Powinno być neutralne, uporządkowane, bez prywatnych ubrań czy suszącego się prania. Najlepiej sprawdza się biała ściana lub półki z książkami.

Idealny gabinet do pracy zdalnej powinien być przestrzenią, w której użytkownik czuje się po prostu dobrze, wygodnie i bezpiecznie. Powinno to być miejsce odizolowane od hałasów, zapewniające skupienie. Właściwie dobrane biurko i fotel to podstawa komfortowego domowego biura.

Nie zapominaj również o innych aspektach, które sprawią, że praca w domu będzie przyjemniejsza i bardziej wydajna. Proste sprzęty, takie jak na przykład dobry ekspres do kawy, poprawią Twoje samopoczucie i zrekompensują izolację. Praca zdalna może okazać się przyszłością, dlatego warto już dziś pomyśleć o dostosowaniu swojego domu do wykonywania codziennych obowiązków zawodowych.

Chętnie pomożemy Tobie w otrzymaniu pożyczki i odpowiemy na pytania
Pracujemy
Poniedziałek - Piątek:
od 08:00 do 16:00
Zadzwoń
Obsługa klienta
IPF Polska Sp. z o. o.
Inflancka 4A
00-189 Warszawa
Pożyczka Długoterminowa
Informacje dotyczące Pożyczkodawcy:
Pożyczkodawcą jest IPF Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4A, 00-189 Warszawa, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000333174 NIP: 7010191956, REGON: 141948913, o kapitale zakładowym 20.550.000,00 zł. IPF Polska sp. z o.o. prowadzi działalność w oparciu o przepisy polskiego prawa określone w szczególności w Kodeksie cywilnym oraz Ustawie o kredycie konsumenckim. Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej konsumenta. Ostateczne warunki oferty pożyczki uzależnione są od poziomu i stopnia wiarygodności kredytowej konsumenta.
Dane osobowe:
Administratorem danych osobowych jest IPF Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4A, 00-189 Warszawa (KRS: 0000333174). Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania przez niego danych osobowych, w szczególności dotyczące praw, osób których dane dotyczą w związku z przedmiotowym przetwarzaniem, zamieszczone zostały w Polityce Prywatności, która dostępna jest na stronie internetowej Administratora www.hapipozyczki.pl/polityka-prywatnosci.
Z Administratorem można skontaktować się poprzez: adres e-mail - bok@hapipozyczki.pl; telefonicznie pod numerem - 22 263 09 55 (koszt połączenia według taryfy operatora); lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych: Aleksandrę Banach, z którym można skontaktować się poprzez: (1) adres e-mail - privacy@ipfpolska.pl lub privacy_pl@ipfdigital.com; bądź (2) pisemnie na adres siedziby Administratora (z adnotacją „IOD”)."
Rozstrzyganie sporów:
Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a IPF Polska sp. z o.o., jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Dodatkowe informacje:
Zgodnie z wymogami firmy Google Inc. informujemy, że minimalny okres na jaki udzielane są oferty produktowe hapipożyczki wynosi 6 miesiące a maksymalny 36 miesiące. Maksymalne RRSO (Roczna Rzeczywista Stopa Oprocentowania) hapipożyczki wynosi 219,36%. Infolinia: 22 263 09 55 (opłata za połączenie według taryfy operatora). Adres email: bok@hapipozyczki.pl Wszelkie prawa do zawartości strony Internetowej zastrzeżone dla IPF Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-189) przy ul. Inflanckiej 4A, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000333174, NIP 7010191956, REGON 141948913, o kapitale zakładowym w wysokości 20.550.000,00 zł.