HapiPożyczki na raty
Przed wybuchem pandemii praca zdalna była wykonywana przez niewielką liczbę osób w Polsce. Wraz z zagrożeniem SARS-CoV-2 ta sytuacja jednak się zmieniła. Kolejne fale pandemii sprawiają, że taka forma pracy staje się powoli codziennością. W jaki sposób urządzić gabinet, żeby zapewnić sobie najwyższy komfort pracy?Pandemia zmusiła wiele przeds...

Pracujesz zdalnie? Pomyśl, jak urządzić idealny gabinet

2022 M02 11

Przed wybuchem pandemii praca zdalna była wykonywana przez niewielką liczbę osób w Polsce. Wraz z zagrożeniem SARS-CoV-2 ta sytuacja jednak się zmieniła. Kolejne fale pandemii sprawiają, że taka forma pracy staje się powoli codziennością. W jaki sposób urządzić gabinet, żeby zapewnić sobie najwyższy komfort pracy?

Pandemia zmusiła wiele przedsiębiorstw do zmiany organizacji pracy i wysyłania pracowników na pracę zdalną. Oczywiście nie wszędzie było to możliwe, jednak tam, gdzie taka forma była dopuszczalna, według raportu Konfederacji Lewiatan w pewnym momencie online pracowało nawet 3 mln Polaków. To 20% zatrudnionych w Polsce. Trudno jednak wykonywać pracę z domu, jeśli nie przygotuje się odpowiedniego miejsca, które zastąpi tradycyjne biuro. Najlepiej, jeśli będzie to gabinet. 

Gdy jest problem z miejscem

Zanim przejdziemy do urządzania gabinetu, trzeba rozpatrzyć jeszcze inny wariant home office. Niestety, nie każdy pracownik ma na tyle duży dom czy mieszkanie, żeby przeznaczyć na zdalną pracę oddzielne pomieszczenie. Co zatem zrobić, gdy nie ma takich warunków? 

W takiej sytuacji trzeba wydzielić kąt do pracy w przestrzeni, która jest dostępna. Obowiązki można wykonywać na przykład z salonu. Trzeba jednak oddzielić takie stanowisko pracy od pozostałej przestrzeni. Najlepiej postawić biurko z dala od telewizora i kanapy, ale blisko okna. Domowe biuro można także usytuować w sypialni. Panujący tam spokój może być idealny do wykonywania pracy zdalnej. 

Jeszcze inne rozwiązanie to domowe biuro w kuchni. Można wykorzystać do tego kuchenny stół, ale pod warunkiem, że w ciągu dnia nikt inny nie będzie z niego korzystać. Mniej wygodnym rozwiązaniem będzie home office w przedpokoju. Jeśli jednak nie ma innej przestrzeni do dyspozycji, można wykonywać zawodowe obowiązki również tam. Mały stolik i wygodne krzesło powinny zapewnić pewien komfort. 

Wielkość budżetu ma znaczenie

Kierując pracownika do wykonywania pracy zdalnej, pracodawca zwykle zapewnia mu odpowiednie narzędzia do wykonywania zawodowych obowiązków takie jak laptop, smartfon czy odpowiednie oprogramowanie, a czasem dokłada się do rachunku za Internet. Niestety, nie zawsze można oczekiwać, że pracodawca sfinansuje urządzenie i wyposażenie domowego biura w pełni. W tym przypadku pracownik jest zdany na siebie.

– Najłatwiej sfinansować wyposażenie domowego biura z oszczędności. Niestety, wielu Polaków nie ma żadnej poduszki finansowej. Z raportu Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce wynika nawet, że ponad 49% Polaków jest przekonanych, że nie odłoży żadnych pieniędzy w bieżącym roku. Jeśli jednak już oszczędzamy, to przeważnie na wypoczynek lub remont – zwraca uwagę ekspert hapipożyczki Joanna Izdebska Sales & Marketing Director, IPF Polska Sp. z o.o. – Jak zatem zebrać odpowiedni budżet, aby urządzić komfortowy i wygodny gabinet do pracy zdalnej? Warto wziąć pod uwagę sfinansowanie takich wydatków pożyczką długoterminową od hapipożyczki. W ten sposób można pożyczyć nawet 15 000 zł na 36 miesięcy. Dzięki długiemu okresowi spłaty da się maksymalnie zredukować miesięczne obciążenie domowego budżetu – podkreśla ekspert hapipożyczki Joanna Izdebska.

Funkcjonalny gabinet, czyli jaki?

Jeśli dysponuje się odpowiednim budżetem, można przygotować w domu naprawdę funkcjonalny gabinet. Co kryje się za tym określeniem? To w rzeczywistości różne aspekty, które łącznie wpływają na komfort fizyczny i psychiczny pracującego w takiej przestrzeni człowieka. Funkcjonalny gabinet musi być ergonomiczny i przyjemny, ponieważ pracownik będzie tam spędzał wiele godzin dziennie.

Kluczowe znaczenie dla komfortu pracy ma światło. Nie trzeba nikogo przekonywać, że miejsce pracy musi być bardzo dobrze oświetlone. Najlepiej na człowieka wpływa światło dzienne – poprawia koncentrację i dodaje energii. Warto zatem ustawić biurko blisko okna i siadać do niego przodem. Ważne jest także oświetlenie górne – musi zostać dobrane do wielkości pomieszczenia, a barwa światła powinna być neutralna lub zimna. W porach, gdy światło naturalne jest niedostępne, powinien zostać zapewniony dostęp do lampki na biurku, która dobrze doświetli miejsce pracy i nie wpłynie negatywnie na wzrok.

Ważnym wyposażeniem gabinetu jest oczywiście biurko, które powinno być dostosowane do wzrostu pracownika (np. przy wzroście 176 cm wysokość powinna wynosić ok. 75-76 cm). Biurko może mieć regulowaną wysokość – wtedy można okresowo pracować przy nim na stojąco. Blat nie powinien być zbyt mały, ponieważ musi pomieścić laptop, drukarkę i inne niezbędne do pracy rzeczy. Do tego przyda się krzesło lub fotel z regulacją wysokości i kąta nachylenia. Oparcie musi dawać podparcie odcinkowi lędźwiowemu i piersiowemu kręgosłupa. Konieczne są także podłokietniki.

Jeśli praca wymaga drukowania wielu dokumentów lub posługiwania się nimi w formie papierowej, trzeba zorganizować miejsce do ich przechowywania. Najlepszym rozwiązaniem będzie szafa na dokumenty z zamknięciem. Mniej ważne dokumenty mogą znaleźć się na otwartych półkach w segregatorach. Jeśli praca wymaga telekonferencji, trzeba również zadbać o odpowiednie tło. Powinno być neutralne, uporządkowane, bez prywatnych ubrań czy suszącego się prania. Najlepiej sprawdza się biała ściana lub półki z książkami.

Idealny gabinet do pracy zdalnej powinien być przestrzenią, w której użytkownik czuje się po prostu dobrze, wygodnie i bezpiecznie. Powinno to być miejsce odizolowane od hałasów, zapewniające skupienie. Właściwie dobrane biurko i fotel to podstawa komfortowego domowego biura.

Nie zapominaj również o innych aspektach, które sprawią, że praca w domu będzie przyjemniejsza i bardziej wydajna. Proste sprzęty, takie jak na przykład dobry ekspres do kawy, poprawią Twoje samopoczucie i zrekompensują izolację. Praca zdalna może okazać się przyszłością, dlatego warto już dziś pomyśleć o dostosowaniu swojego domu do wykonywania codziennych obowiązków zawodowych.

Chętnie pomożemy Tobie w otrzymaniu pożyczki i odpowiemy na pytania
Pracujemy
Poniedziałek - Piątek:
od 08:00 do 18:00
Sobota:
od 09:00 do 17:00
Zadzwoń
Obsługa klienta
Sprzedaż
Informacje dotyczące Pożyczkodawcy:
Pożyczkodawcą jest IPF Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-305) przy Al. Jerozolimskie 136, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000333174, NIP 7010191956, REGON 141948913, o kapitale zakładowym w wysokości 20.550.000,00 zł, który został opłacony w całości (dalej jako IPF Polska Sp. z o.o. lub hapipożyczki). IPF Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie prowadzi działalność w oparciu o przepisy polskiego prawa określone w szczególności w Kodeksie cywilnym oraz Ustawie o kredycie konsumenckim oraz jako członek Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (wcześniej Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce) stosuje Zasady Dobrych Praktyk i przeszła pozytywnie Audyt Etyczny.
Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej konsumenta. Ostateczne warunki oferty pożyczki uzależnione są od poziomu i stopnia wiarygodności kredytowej konsumenta.
Produkt „Pożyczka Długoterminowa”
Oferta produktowa „Pożyczka Długoterminowa” obowiązuje od dnia 1 lipca 2021r i dotyczy pożyczki oferowanej wyłącznie przez Internet (online). Z oferty produktowej „Pożyczka Długoterminowa” mogą skorzystać wyłącznie nowi klienci (konsumenci nieposiadający aktywnej umowy pożyczki w IPF Polska Sp. z o.o. w dniu złożenia wniosku), którzy otrzymają pozytywną ocenę badania zdolności kredytowej, spełnią wymagania oceny kredytowej oraz wiarygodności finansowej i płatniczej obowiązujące w hapipożyczki. Oferta produktowa „Pożyczka Długoterminowa” dostępna jest z okresem kredytowania od 12 do 36 miesięcy, w kwotach od 2 000 zł do 15 000 zł. Poziom pozaodsetkowych kosztów oferty produktowej „Pożyczka Długoterminowa” wynosi 0,42% miesięcznie.
Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 9,80%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 15.000,00 zł, całkowita kwota do zapłaty 17.268,00 zł, oprocentowanie stałe 0,00%, całkowity koszt kredytu 2.268,00 zł (w tym: prowizja 1.701,00 zł, odsetki 0,00 zł, opłata za hapiserwis 567,00 zł), 36 miesięcznych rat: 35 pierwszych miesięcznych równych rat w wysokości po 479,67 zł., ostatnia 36 miesięczna rata w wysokości 479,55 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 01.07.2021 r. na reprezentatywnym przykładzie Pożyczki Długoterminowej.


Produkt "Pożyczka ratalna"
Oferta produktowa „Pożyczka ratalna” obowiązuje od dnia 01 lipca 2021 r. Z oferty produktowej „Pożyczka ratalna” mogą skorzystać klienci, którzy otrzymają pozytywną ocenę badania zdolności kredytowej, spełnią wymagania oceny kredytowej oraz wiarygodności finansowej i płatniczej obowiązujące w hapipożyczki. Oferta produktowa „Pożyczka ratalna” dostępna jest z okresem kredytowania wynoszącym od 6 do 36 miesięcy, w kwotach od 800,00 zł do 15.000 zł. Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 118,81 %, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 3.000,00 zł, całkowita kwota do zapłaty 5.273,40 zł, oprocentowanie stałe 7,20 %, całkowity koszt kredytu 2.273,40 zł (w tym: prowizja 1.571,40 zł, odsetki 178,20 zł, opłata hapiserwis 523,80 zł), 18 miesięcznych rat: 17 pierwsze miesięczne równe raty w wysokości po 292,97 zł, ostatnia 18 miesięczna rata w wysokości 292,91 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 01.07.2021 r. na reprezentatywnym przykładzie Pożyczki ratalnej.



Dane osobowe:
Administratorem danych osobowych pożyczkobiorców jest IPF Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 136, 02-305 Warszawa. Wszelkie informację dotyczące przetwarzania danych osobowych, w szczególności dotyczące praw osób, których dane są przetwarzane zamieszczone zostały w klauzuli informacyjnej, którą klient otrzymuje przy zawarciu Umowy Pożyczki oraz która dostępna jest na stronie internetowej Administratora www.hapipozyczki.pl/polityka-prywatnosci. Z Administratorem można się skontaktować poprzez adres email: bok@hapipozyczki.pl, telefonicznie pod numerem 22 395 85 87 (koszt połączenia według taryfy operatora) lub pisemnie na adres siedziby Administratora. \r\nAdministrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych: Urszulę Stańczak, z którym można się skontaktować poprzez email: privacy_pl@ipfdigital.com lub pisemnie na adres IPF Polska Sp. z o. o. Al. Jerozolimskie 136, 02-305 Warszawa (z adnotacją „IOD”).
Rozstrzyganie sporów:
Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a IPF Polska Sp. z o.o., jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Dodatkowe informacje:
Zgodnie z wymogami firmy Google Inc. informujemy, że minimalny okres na jaki udzielane są oferty produktowe hapipożyczki wynosi 6 miesiące a maksymalny 36 miesiące. Maksymalne RRSO (Roczna Rzeczywista Stopa Oprocentowania) hapipożyczki wynosi 219,36%. Infolinia: 22 395 85 87 (opłata za połączenie według taryfy operatora). Adres email: bok@hapipozyczki.pl Wszelkie prawa do zawartości strony Internetowej zastrzeżone dla IPF Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-305) przy Al. Jerozolimskie 136, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000333174, NIP 7010191956, REGON 141948913, o kapitale zakładowym w wysokości 20.550.000,00 zł, który został opłacony w całości.