HapiPożyczki na raty
Każdemu zdarza się czasem zapomnieć o terminowej zapłacie jakiegoś rachunku. Zazwyczaj nie wynika to wcale ze złej woli, ale zwyczajnego przeoczenia i nadmiaru codziennych obowiązków. Kilkudniowe opóźnienie w płatności przeważnie kończy się na kilku groszach doliczonych odsetek. Gorzej, gdy spóźnimy się z zapłatą 30 dni a kwota zaległo...

Dlaczego nie warto lekceważyć niezapłaconego rachunku za telefon?

2021 M11 02

Każdemu zdarza się czasem zapomnieć o terminowej zapłacie jakiegoś rachunku. Zazwyczaj nie wynika to wcale ze złej woli, ale zwyczajnego przeoczenia i nadmiaru codziennych obowiązków. Kilkudniowe opóźnienie w płatności przeważnie kończy się na kilku groszach doliczonych odsetek. Gorzej, gdy spóźnimy się z zapłatą 30 dni a kwota zaległości wynosi min. 200 zł. Poniżej przybliżamy konsekwencje wynikające z niezapłacenia rachunku za telefon i podpowiadamy, jak uporządkować swoje płatności.

Polacy mają problem z terminowym regulowaniem rachunków

Pomimo tego, że każdy zdaje sobie sprawę z konieczności regulowania posiadanych zobowiązań, Polacy mają z tym spory problem. Potwierdza to raport InfoDług o zadłużeniu Polaków, który ukazuje się każdego roku. Powstaje on w oparciu o dane Biura Informacji Gospodarczej oraz Biura Informacji Kredytowej. Jego tegoroczna 41 już edycja dostarcza nam informacji, które nie nastrajają optymistycznie. Polacy toną w długach – takie określenie pasuje tu idealnie. Szczegóły ukazane są na poniższych grafikach.

Dane za rok 2020 pokazują, że Polacy mają ponad 81 mld zł zadłużenia, z czego ponad połowa przypada na zadłużenie poza kredytowe. Należą do nich głównie różnego rodzaju rachunki: czynsz, opłaty za energię, gaz, telewizję kablową, abonament lub raty za telefon komórkowy, mandaty za nieprzepisową jazdę oraz brak biletu.

 Skalę problemu potęguje fakt, że zadłużonych jest ponad 2,8 mln osób.


Trudno jednoznacznie wskazać grupę wiekową, która ma problemy z terminowym regulowaniem spłat. Wbrew pozorom młodzi Polacy wcale nie wypadają w tym zestawieniu najgorzej. Statystyczny dłużnik to mężczyzna w wieku  między 35 a 44 lata.

Telekomy należą do podmiotów, które mogą czuć się wyjątkowo dotknięte przez nierzetelnych klientów. Z jednej strony bowiem przeciętny rachunek czy rata za telefon nie należą do wysokich, z drugiej kwota zaległości wobec operatorów przekracza już 1,3 mld zł. Tradycyjnie trudno wskazać jedną przyczynę takiego stanu rzeczy. Część z klientów ulegając modzie nabywa najnowsze modele smartfonów na raty. Kiedy rata zaczyna im ciążyć, pojawiają się pierwsze opóźnienia. Inni nie zdając sobie sprawy, że niezapłacony rachunek na 50-100 zł może być w przyszłości przyczyną problemów, zwyczajnie lekceważą go i nie zamierzają płacić.

Nasz ekspert hapipożyczki Joanna Izdebska Sales & Marketing Director, IPF Polska Sp. zo.o. podkreśla, że dług może przez kilka lat pozostawać ukryty. Nie oznacza to jednak, że w pewnym momencie nie „wypłynie”, powiększony o odsetki, koszty windykacji czy egzekucji komorniczej.
Nie dość więc, że początkowa kwota długu wyraźnie wzrośnie, to mamy szanse trafić do rejestru dłużników. Dopiero po całkowitej spłacie długu możemy ubiegać się o usunięcie danych z rejestru.

Niewielki dług prowadzi do poważnych konsekwencji

Termin dłużnik może kojarzyć się z wysokimi kwotami. Jest to jednak błędne założenie. W praktyce dłużnikiem jest każdy, kto spóźnia się z płatnością kilka dni. Problemy zaczynają się jednak wówczas, gdy opóźnienie w spłacie wynosi co najmniej 30 dni, a wartość długu przekracza 200 zł. Wówczas firma, wobec której mamy dług, zyskuje prawo zgłoszenia naszych danych do BIG. Zanim jednak podejmie taki krok, jest zobowiązana do powiadomienia dłużnika o tym fakcie w formie wezwania do zapłaty wraz ze stosowną informacją o wpisie do BIG.

Wpis na listę nierzetelnych klientów do Biura Informacji Gospodarczej w praktyce oznacza kłopoty, z których mało kto jednak zdaje sobie w pełni sprawę. Dostęp do baz danych: BIK, BIG, KRD, ERIF mają zarówno banki, firmy pożyczkowe, jak i dostawcy różnego rodzaju usług: telewizje kablowe, operatorzy komórkowi itd. Nigdy nie wiadomo, kiedy zdecydujemy się np. na pożyczkę ratalną. Bank przed jego udzieleniem z pewnością sprawdzi rejestry dłużników. Jeśli odkryje, że klient tam widnieje, może odmówić pożyczki lub udzielić go na gorszych warunkach. Z podobną odmową możemy spotkać się próbując zawrzeć umowę z innymi usługodawcami np. telewizją kablową. Każdy woli zawczasu unikać problemów z nierzetelnymi klientami, którzy w przeszłości mieli już kłopoty z płaceniem rachunków. I takie właśnie odmowy powinny być dla nas jako konsumentów przestrogą przed zbyt lekkomyślnym podejściem do płacenia rachunków. Niezapłacona faktura nie powinna nigdy stanąć na drodze do np. kredytu na wymarzone mieszkanie.

Jak zapanować nad comiesięcznymi rachunkami?

Nie będzie niczym odkrywczym stwierdzenie, że najlepszym sposobem na terminowe regulowanie rachunków jest:
- prowadzenie budżetu domowego, dzięki któremu jesteśmy w stanie śledzić wszystkie ponoszone wydatki,
- korzystanie z przypomnień o ważnych terminach, chociażby w postaci notatki w kalendarzu smartfona.
- niepodejmowanie nadmiernych zobowiązań. Zakup najnowszego telewizora, pomimo że obecny sprawuje się dobrze może kusić, ale raty płacone przez 2 lata już mniej.

Podsumowanie

Warto pomyśleć o aktualnych wydatkach i nie wydawać wszystkich zarobionych pieniędzy do ostatniej złotówki. W przeciwnym razie od popadnięcia w problemy finansowe dzielić nas będzie mały krok. Wszelkie raty i rachunki należy płacić bez względu na to, czy mamy na nie aktualnie pieniądze lub nie. Dobrym sposobem na oszczędności jest dokonanie przeglądu zobowiązań i rezygnacja np. z dodatkowych pakietów telewizji kablowej lub wstrzymanie się z zakupem nowego telefonu do następnego roku. W skali roku takie opłaty potrafią przynieść po kilkaset złotych oszczędności.

Chętnie pomożemy Tobie w otrzymaniu pożyczki i odpowiemy na pytania
Pracujemy
Poniedziałek - Piątek:
od 08:00 do 18:00
Sobota:
od 09:00 do 17:00
Zadzwoń
Obsługa klienta
Sprzedaż
Informacje dotyczące Pożyczkodawcy:
Pożyczkodawcą jest IPF Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-305) przy Al. Jerozolimskie 136, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000333174, NIP 7010191956, REGON 141948913, o kapitale zakładowym w wysokości 17.400.000,00 zł, który został opłacony w całości (dalej jako IPF Polska Sp. z o.o. lub hapipożyczki). IPF Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie prowadzi działalność w oparciu o przepisy polskiego prawa określone w szczególności w Kodeksie cywilnym oraz Ustawie o kredycie konsumenckim oraz jako członek Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (wcześniej Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce) stosuje Zasady Dobrych Praktyk i przeszła pozytywnie Audyt Etyczny.
Warunkiem udzielenia pożyczki jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej konsumenta. Ostateczne warunki oferty pożyczki uzależnione są od poziomu i stopnia wiarygodności kredytowej konsumenta.
Produkt „Pożyczka Długoterminowa”
Oferta produktowa „Pożyczka Długoterminowa” obowiązuje od dnia 1 lipca 2021r i dotyczy pożyczki oferowanej wyłącznie przez Internet (online). Z oferty produktowej „Pożyczka Długoterminowa” mogą skorzystać wyłącznie nowi klienci (konsumenci nieposiadający aktywnej umowy pożyczki w IPF Polska Sp. z o.o. w dniu złożenia wniosku), którzy otrzymają pozytywną ocenę badania zdolności kredytowej, spełnią wymagania oceny kredytowej oraz wiarygodności finansowej i płatniczej obowiązujące w hapipożyczki. Oferta produktowa „Pożyczka Długoterminowa” dostępna jest z okresem kredytowania od 6 do 36 miesięcy, w kwotach od 2 000 zł do 15 000 zł. Poziom pozaodsetkowych kosztów oferty produktowej „Pożyczka Długoterminowa” wynosi 0,42% miesięcznie.
Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 9,80%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 15.000,00 zł, całkowita kwota do zapłaty 17.268,00 zł, oprocentowanie stałe 0,00%, całkowity koszt kredytu 2.268,00 zł (w tym: prowizja 1.701,00 zł, odsetki 0,00 zł, opłata przygotowawcza 567,00 zł), 36 miesięcznych rat: 35 pierwszych miesięcznych równych rat w wysokości po 479,67 zł., ostatnia 36 miesięczna rata w wysokości 479,55 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 01.07.2021 r. na reprezentatywnym przykładzie Pożyczki Długoterminowej.


Produkt "Pożyczka ratalna"
Oferta produktowa „Pożyczka ratalna” obowiązuje od dnia 01 lipca 2021 r. Z oferty produktowej „Pożyczka ratalna” mogą skorzystać klienci, którzy otrzymają pozytywną ocenę badania zdolności kredytowej, spełnią wymagania oceny kredytowej oraz wiarygodności finansowej i płatniczej obowiązujące w hapipożyczki. Oferta produktowa „Pożyczka ratalna” dostępna jest z okresem kredytowania wynoszącym od 6 do 36 miesięcy, w kwotach od 800,00 zł do 15.000 zł. Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 118,81 %, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 3.000,00 zł, całkowita kwota do zapłaty 5.273,40 zł, oprocentowanie stałe 7,20 %, całkowity koszt kredytu 2.273,40 zł (w tym: prowizja 1.571,40 zł, odsetki 178,20 zł, opłata hapiserwis 523,80 zł), 18 miesięcznych rat: 17 pierwsze miesięczne równe raty w wysokości po 292,97 zł, ostatnia 18 miesięczna rata w wysokości 292,91 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 01.07.2021 r. na reprezentatywnym przykładzie Pożyczki ratalnej.



Dane osobowe:
Administratorem danych osobowych udostępnianych przez Uczestników Promocji w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, zwanego dalej RODO) jest IPF Polska Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 136, 02-305 Warszawa. Wszelkie informację dotyczące przetwarzania danych osobowych, w szczególności dotyczące praw osób, których dane są przetwarzane zamieszczone zostały w klauzuli informacyjnej, którą klient otrzymuje przy zawarciu Umowy Pożyczki oraz która dostępna jest na stronie internetowej Administratora www.hapipozyczki.pl/polityka-prywatnosci. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych: Priit Piir, z którym uczestnicy promocji mogą skontaktować się pod adresem: privacy@ipfdigital.com
Rozstrzyganie sporów:
Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a IPF Polska Sp. z o.o., jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Dodatkowe informacje:
Zgodnie z wymogami firmy Google Inc. informujemy, że minimalny okres na jaki udzielane są oferty produktowe hapipożyczki wynosi 6 miesiące a maksymalny 36 miesiące. Maksymalne RRSO (Roczna Rzeczywista Stopa Oprocentowania) hapipożyczki wynosi 219,36%. Infolinia: 22 395 85 87 (opłata za połączenie według taryfy operatora). Adres email: bok@hapipozyczki.pl Wszelkie prawa do zawartości strony Internetowej zastrzeżone dla IPF Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-305) przy Al. Jerozolimskie 136, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000333174, NIP 7010191956, REGON 141948913, o kapitale zakładowym w wysokości 17.400.000,00 zł, który został opłacony w całości.